.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشاور عالی وزیر بهداشت:
برنامه پزشک خانواده هزینه های پرداختی مردم را کاهش می دهد

مشاور عالی وزیر بهداشت و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشستی با دانشگاه هیان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه برخی از کشورها با اجرای برنامه پزشک خانواده هزینه های حوزه سلامت را مدیریت و کنترل  کردند، افزود: یکی از اهداف برنامه پزشک خانواده جلوگیری از افزایش پرداخت هزینه های مردم در بخش سلامت است.

به گزارش شمال نیوز از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر داوود دانش جعفری ضمن بیان مطلب بالا، گفت: برنامه پزشک خانواده طرحی است که با هدف تامین ارتقای شاخصهای سلامت و خدمات تعریف شده است.
وی، پزشک خانواده را یکی از ابزارهای ارتقای سلامت عنوان و تصریح کرد: این برنامه علاوه بر ارایه بهترین خدمات درمانی به مردم، هزینه های پرداختی از جیب مردم کاهش می دهد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنانش، حضور خیران را در ارتقا حوزه سلامت موثر دانست و افزود: خیران می توانند به عنوان بازوان مسئولان حوزه سلامت در افزایش کیفیت خدمات مشارکت نمایند.
دکتر دانش جعفری، در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه به اقتصاد سلامت تاکید کرد واظهار داشت: خانوار و مراکز درمانی که خدمات سلامت را ارایه می دهند، دو عنصر اصلی در اقتصاد سلامت محسوب می شوند.
وی ادامه داد:  تامین سلامت از طریق دولت با اختصاص بودجه، حق بیمه ها و هزینه هایی که توسط مردم پرداخت می شود، صورت می گیرد.
مشاور عالی وزیر بهداشت، ادامه داد: سیاستهایی که برای افزایش قیمتها در نظر گرفته می شود باید با وضعیت درآمد همخوانی داشته باشد در غیر این صورت افزایش هزینه های پرداخت شده از جیب مردم غیرقابل کنترل می شود.
دکتر دانش جعفری، ضمن تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم دهیم تا ماموریتهای تعریف شده در حوزه سلامت به درستی انجام شود، افزود: دستاورد این فعالیتها برای مردم مفید خواهد بود.
گفتنی است در پایان این نشست،  اعضای حاضر به بیان دیدگاه ها و تبادل نظر در حوزه اقتصاد سلامت پرداختند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شهرام 27 اسفند 1392
چرا دکترهای متخصص و فوق تخصص خود را وارد این طرح نکردند و فقط پزشک های عمومی . و این طرح بیشتر از اینکه فایده ای برای مردم داشته باشه بیشتر برای پزشک های عمومی و ماماهایی تا الان داشتند مگس می پراندند خوب بوده و دارای ویزیت فراوان شدند . و الا برای مردم جز اتلاف وقت و برو بیا و دفتر چه را مهر بزن و برگه ارجا بگیر چیزی نداشته است.پزشک خانواده های که در وقت وبی وقت در دسترس مریض خود نباشد و فقط با مهر زدن برگ های دفترچه بخواهد رفع مسئولیت کند این دیگه رفاه برای مریض نیست این یعنی درآمد زایی برای یکسری از پزشک ها و ماماهای بیکار .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.